Alimentația îți influențează hormonii! Din bărbatul viril te poate transforma în eunuc…

Observi că nu mai ai același progres la sport, că parcă s-a depus grăsime pe sâni și ai făcut burtică deși mănânci relativ sănătos și te duci regulat la sală? Asta e un semn că hormonul masculin, testosteronul nu mai este corect echilibrat. Nu m-ar surprinde să îmi spui că ai observat că și dorința sexuală a scăzut și parcă erecțiile sunt mai slabe și mai puțin frecvente.

Cum recomandările nutriționale ar trebui să fie perfect personalizate iar tu urmezi diferite sfaturi incomplete, neavizate sau pur și simplu nepotrivite, dieta ta, aparent sănătoasă îți dezechilibrează hormonii, scăzând testosteronul și crescând estrogenul.

Dacă mănânci multe produse de tipul cerealelor, acestea cresc nivelurile de estrogen care determină scăderea testosteronului și a efectelor acestuia la nivel de receptor celular. Același efect îl au și suplimentele proteice obținute din surse vegetale.

barbat-burta

Dieta ta săracă în grăsimi (pentru că încerci să eviți aportul caloric excesiv) îți privează organismul de materie primă pentru producția de testosteron. Este necesar să mănânci cantități adecvate de grăsimi de tipul celor din avocado, nuci, măsline. Nu este nici o problemă dacă dimineața în omleta ta de albușuri adaugi un singur gălbenuș sau câteva ouă integrale de prepeliță fără frică că îți crește nivelul sangvin al colesterolului prost LDL pentru că organismul folosește colesterolul ca materie primă în producerea testosteronului. Indiferent cât de agresiv e marketingul, nu exagera cu semințele diferitelor plante, oricât de bune ar fi fibrele lor – conțin și așa numiții fitoestrogeni, structuri chimice cu efect asemănător estrogenului.Testosterone

Laptele de soia de asemenea conține izoflavone estrogenice care vor avea un impact negativ asupra testosteronului tău.

Adaugă broccoli, conopidă, varză sau varză de Bruxeles la salate, acestea conțin substanțe care inhibă estrogenul!

Nu uita să iei suplimente probate ca având efect în creșterea nivelurilor de testosteron de tipul zincului, maca și diverse vitamine dar în doze personalizate ajustate nevoilor și particularităților tale, prescrise de doctorul tău în funcție de rezultatul analizelor.

Author: Ovidiu Penes

Share This Post On

Leave a Reply

%d bloggers like this: