Vrei sa traiesti mai mult? Respecta cateva reguli simple!

Mentinerea unei compozitii corporale optime, adica un raport corect intre cantitatea de grasime si cea de muschi din organism a fost asociata cu mentinerea unei tensiuni arteriale optime, scaderea riscului de diabet si imbunatatirea nivelulurilor lipidelor din sange. Asa cum arata studiul efectuat pe 350 000 femei si barbati publicat in 2009 in “Journal of Nutrition”, rata mortalitatii a scazut cu 20% la cei care au consumat carne slaba, lactate degresate si au evitat produsele alimentare pe a carei eticheta erau prezente grasimi saturate.

Cresterea consumului de cereale integrale si derivatele acestora in detrimentul celor rafinate iti poate creste durata vietii. Studiul publicat in 2011 in “Archives of Internal Medicine” a identificat ca o cantitate optima de fibre obtinuta din aceste alimente reduce riscul de boli cardiovasculare, infectioase si respiratorii. Schimba painea alba cu ce integrala neprocesata, faina alba cu ovazul integral “steel cut”, orezul alb cu cel salbatic.

Un studiu clinic publicat in revista Neurology in 2006 arata ca pacientii care au consumat doua sau mai multe portii de vegetale zilnic in special frunze verzi tip salate au avut focusarea mentala incadrata la o varsta mai tanara cu 5 ani decat grupul de control. Nu uita sa manaci doua salate mari ziua si macar o portie de spanac la abur seara.

Studiile efectuate pentru a observa legatura dintre consumul alimentelor bogate in antioxidanti si aparitia ridurilor au demonstrat ca cei care au consumat carne grasa si produse din lapte integral au acumulat mai multe riduri in acelasi interval de timp comparativ cu cei care au evitat aceste produse si au consumat alimente care i-au prototejat de actiunea radicalilor liberi: salata, legume si uleiuri vegetale.

Nu uita zilnic sa consumi uleiuri vegetale presate la rece sau o cantitate adecvata de nuci, migdale, seminte si peste pentru a inlocui grasimile proaste de origine animala din alimentatie.

Tonifica-ti corpul cu miscare cat de intens o poti practica, nu conteaza ce faci, important este sa te misti! Alearga, inoata, plimba-te cu bicicleta, de preferat in aer cat mai curat minim 30-45 minute zilnic si vei ajuta regenerarea.

 

 

Author: Ovidiu Penes

Share This Post On

Leave a Reply

%d bloggers like this: